• Str. Mihai Viteazu, Nr.245A, 557260, Şelimbăr, jud. Sibiu, ROMANIA
  • |
  • Tel./Fax.: 0269 215501
  • |
  • Fax: 0369 401841
  • |
  • |
  • info@gerotools.ro

Tel./Fax.: 0269 215501

info@gerotools.ro

Vanele glisante sau robinetele de inchidere sunt utilizate pe scara larga in industria de petrol si gaze pentru a controla debitul de lichide si gaze. Acestea sunt utilizate rar pentru a regla debitul, fiind utilizate in special intr-un mod simplu, dar eficient, fie pentru a inchide fluxul, fie pentru a-l deschide complet si permite debitul maxim neobturat.

Vanele glisante contin o placa acoperita cu carbura de tungsten, iar aceasta va avea o gaura in ea pentru a permite curgerea lichidului sau gazului atunci cand este deschisa, si de-asemenea o zona solida care blocheaza deschiderea fiecarei laturi a placii atunci cand este inchisa. Placa se deplaseaza in sus si jos pentru a se deschide, respectiv inchide, cu scaune acoperite cu carbura de tungsten in corpul vanei, pentru a mentine o etansare care opreste scurgerea lichidului sau gazului in corpul vanei.

Din moment ce scaunele si placile sunt ambele acoperite cu carbura de tungsten, este esential ca acestea sa fie perfect plane. Doua suprafete perfect plane vor forma o etansare care nu va curge, dar producerea planeitatii necesare pe carbura de tungsten poate fi dificila, in special deoarece specificatiile devin din ce in ce mai stricte, iar vanele sunt proiectate sa reziste la presiuni din ce in ce mai mari.

Lepuirea vanelor glisante

Kemet detine experienta in lepuirea vanelor de peste 40 ani. Aceasta ne-a permis sa identificam combinatia ideala de platane de lepuire din compozit Kemet si pasta diamantata, care atunci cand sunt fixate pe masinile noastre de lepuire diamantata Kemet 48 si Kemet 56  asigura o solutie repetabila si eficienta din punct de vedere al costului, fie pentru productia de vane glisante noi, fie pentru reconditionarea celor vechi.

Procesul Kemet genereaza in mod tipic o planeitate de sub 2 benzi de lumina sodiu (0.0006mm) cu o finisarea a suprafetei de la Ra 0.1 µm pana la aspect de oglinda (Ra mai bun de 0.01 µm) daca este necesar.

Kemet ofera de-asemenea un serviciu intern de lepuire a vanelor glisante pentru clientii care nu detine volume pentru a justifica propriul serviciu de lepuire, iar noi putem in prezent lepui vane glisante de 5” la o planeitate mai buna de 2 benzi de lumina sodiu.

Lepuirea si lustruirea vanelor glisante cu scaun – Studiu de caz

Cerinte de test: Lepuirea unei vane acoperita cu carbura de tungsten de 2” si scaun la planeitate de 2 benzi de lumina si Ra < 0.07µm
Componenta/Material: Vana glisanta cu scaun

Vana si scaunul au fost ambele furnizate in stare bruta. Un suport de piesa a fost realizat pentru ca aceasta sa se roteasca pe inelul de conditionare in timpul lepuirii. Nu a fost adaugata presiune suplimentara vanei, iar utilizand procesul recomandat, a fost atinsa o rata de indepartare de material de 0.5µm / minut. In 20 minute s-a indepartat o medie de 10 microni. Aceasta a fost suficient pentru generarea unei planeitati de 2 benzi de lumina si o finisare a suprafetei de 0.0218 µm. O rata mai rapida de indepartare a materialului poate fi atinsa utilizand lichidul diamantat Kemet de tip O 25 microni cu RA de finisare in continuare in limita tintei de 0.07µm. Scaunul a fost lepuit utilizand o greutate de 4,5 kg cu fateta de cauciuc anti-alunecare. Aceasta a avut ca efect o rata de indepartare a materialului de 0.85 µm / minut si o finisare a suprafetei de 0.025µm


Vana glisanta inainte de lepuire


Vana glisanta dupa lepuire


 

Articole similare

Lepuirea si lustruirea matritelor de stantat – Studii de caz

Lepuirea si lustruirea matritelor de stantat – Studii de caz

Proin ac lectus odio. Curabitur eleifend nisi non pharetra auctor. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent

Prelucrarea sectiunilor subtiri

Prelucrarea sectiunilor subtiri

Trebuie acordata o atentie deosebita selectiei mostrei de examinat sub microscop, care ar trebui sa fie reprezentativa...

Indepartarea uleiului de pe piese cu un aparat de curatat cu ultrasunete – Studii de caz

Indepartarea uleiului de pe piese cu un aparat de curatat cu ultrasunete – Studii de caz

Proin ac lectus odio. Curabitur eleifend nisi non pharetra auctor. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent

Intretinerea componentelor aeronavelor si aerospatiale

Intretinerea componentelor aeronavelor si aerospatiale

Proin ac lectus odio. Curabitur eleifend nisi non pharetra auctor. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent